دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه اجتماعی- مینا شهنی: سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح فرم وکالت سهام مطالبات بازنشستگان را توزیع کرد.

بازنشستگان نیروهای مسلح هنگامی که برای دریافت فیش حقوقی‌شان به بانک مراجعه کردند پاکتی دریافت کردند که در آن یک فرم وکالت‌نامه از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بود که از بازنشستگان درخواست شده بود تا درخصوص سهام مربوط به مطالبات‌شان به این سازمان وکالت دهند.

نامه، عنوان فرم وکالت اخذ، نگهداری و مدیریت سهام مربوط به مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح را بر خود دارد و در متنش آمده است: بازنشسته و مستمری بگیر عزیز، دولت محترم در نظر دارد که مطالبات بازنشستگان عزیز را در قالب سهام به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار نماید.

این سازمان تلاش می‌کند که مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال 1379 را در قالب سهام شرکت‌های دولتی دریافت نماید.

از آنجا که صیانت از حقوق بازنشستگان محترم نیروهای مسلح در سرلوحه ماموریت ما قرار دارد، به‌منظور توانمند‌سازی اقتصادی شما عزیزان در نظر است تا با تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و با به‌کارگیری کارشناسان خبره‌ بورس، سهام دریافتی از دولت را به نحو مطلوب مدیریت نموده و با ایجاد ارزش افزوده سود حاصله را هر ساله به نسبت مطالبات هر یک از بازنشستگان محترم محاسبه و در پایان سال به حساب بانکی آنان واریز نماید.

در بخش پایانی نیز یک فرم وکالت‌نامه منتشر شده که بازنشستگان آن‌را تکمیل و به صندوق پستی تعیین شده بفرستند.در بخش دیگری از این نامه آمده است  درصورتی‌ که هریک از بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌‌بگیران با اعطای وکالت فوق موافق نباشند، می‌توانند یکی از دو گزینه زیر را انتخاب نمایند:

الف: سهام متعلق به اینجانب توسط شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به‌صورت علی‌الحساب خریداری و مبلغ آن به حساب حقوقی اینجانب واریز گردد.

ب: اوراق سهام متعلقه‌، عینا به اینجانب تحویل گردد.

مطالبات بازنشستگان پیش از سال 79 مربوط به پاداش پایان خدمت آنها بوده که قرار است محاسبه و از سوی دولت پرداخت شود، اما پارسال دولت اعلام کرد که در عوض این مطالبات به سازمان‌های بازنشستگی، سهام برخی کارخانه‌ها را واگذار خواهد کرد. با انتشار این خبر بازنشستگان اعتراض ضمنی خود را نسبت به دریافت سهام اعلام کردند و در پاسخ قرار شد که سازمان‌های بازنشستگی راهی برای برون رفت از این مشکل بیابند.

آخرین اظهار نظرها و خبرهای منتشر شده حکایت از این داشت که سهام در بازار به فروش برسد و مطالبات بازنشستگان به‌صورت نقدی به حساب‌شان واریز شود، که این اقدام هرگز عملی نشد و در عوض سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در اقدامی جدید در سال نو بازنشستگان را غافلگیر کرد.

سهم ما چقدر است؟

یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بعد از دریافت این فرم در اعتراض به این اقدام عجیب گفت: من هنوز نمی‌دانم میزان پاداشم چقدر است؛ چطور از من می‌خواهند وکالت بدهم؟ مگر ممکن است آدم درباره مالی که از میزانش اطلاع ندارد وکالت بدهد و تصمیم‌گیری درباره آن را به کسی واگذار کند؟

او در واقع به ابهامی اشاره می‌کند که درباره میزان سهام یا پاداش وجود دارد و از مسئولان می‌خواهد که درباره سهام اطلاعات بیشتری در اختیار بازنشستگان قرار دهند.

کد خبر 104905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز